Philips PerfectCare GC9230

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare GC9230 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

sschoen 13-07-2015
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

het perfecte strijkijzer. Zeer licht in de hand, goede handvatting, je kunt hem goed neerzetten op de stoomgenerator. Alles wordt perfect kreukvrij gestreken en ideaal dat je geen temp meer hoeft te kiezen of hoeft te wachten op de temp.
Het strijken gaat een stuk sneller en efficienter met een perfect resultaat!

Dyana 20-04-2015
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

Dit apparaat begon na ongeveer een half jaar te lekken. Daarna knetterde het hele geval en was het einde oefening. ik heb hem terug naar de Makro gebracht en hij kwam gerepareerd terug. Maar helaas lekt hij nog steeds. Ik moet er een doek onder leggen en dan loopt er nog steeds water op de grond.
De stoomgenerator hiervoor heb ik zven jaar gehad en en die was prima. Ik wil nu wel een nieuwe maar zie door de bomen het bos niet meer.

PM72 20-08-2012
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

Ik heb deze stoomunit tijdens een proefperiode uitgeprobeerd. Toen ik 'm uit de doos haalde en aanzette dacht ik WOW, want een gaaf ding, goede kleur, mooi design en zelfs het strijken, wat een genot. Ik heb zelfs de glasgordijnen gestoomd, en deze waren weer kreukelvrij. Maar na een paar strijkbeurten liep de stoomdruk steeds meer terug, dat ik soms aan 't strijken was en totaal geen stoom meer had, en ook sprong het apparaat niet aan om op te warmen. Dat ervaarde ik als heel erg vervelend. Wil je net je strijk doen, heb je niet voldoende stoomdruk. Dus ik vind deze stoomunit niet z'n geld waard. (ik heb er 290,00 EURO) voor betaald. Een stoomunit van rond de 125,00 EURO kan precies hetzelfde. Ik denk dat ik toch weer een gewoon stoomstrijkijzer aanschaf.

levis501be 26-05-2013

Beste PM72, ik had precies hetzelfde gevoel als jij, gewoon te weinig stoom, maar zoals in de handleiding staat, moet je de knop tweemaal snel na elkaar indrukken en dan krijg je continue meer stoom. En nu doet ie het prima vind ik.
Ik hoop dat jij dit nog niet uitgeprobeerd hebt, dan zal je het verschil merken.
Misschien had Philips beter een omgekeerde gedachte toegepast, 2x drukken voor minder stoom. Je wilt toch steeds voldoende stoom hebben denk ik zo.
Hopelijk helpt het, groeten!

Officiele reactie van Philips Nederland 10-09-2012

Beste PM72, vervelend dat de PM72 niet voldeed aan uw verwachtingen!

De stoomdruk hoort dusdanig hoog te zijn dat de GC9230 een stoomstoot van 240 gram kan geven. Indien dit niet het geval was, hoort dit niet uiteraard.

Mocht u toch nog vragen hebben, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice.

Philips Webcare

stien85 14-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

Ondertussen ben ik reeds drie weken de trotse eigenaar van een Philips Perfect Care en ik zeg met veel overtuiging dat strijken nog nooit zo vlot ging!
Je steekt de stekker in het stopcontact en nog voor je zelf klaar bent, staat het strijkijzer te gloeien van ongeduld om de slag te gaan. Het ijzer maakt een mooie zweefdans boven je stofjes en in een handomdraai is er weer een kledingstuk gestreken. Het toestel voelt alle stoffen perfect aan en weet dus ook welke warmte ze van hem vragen. Geen geknoei meer met een temperatuurknop! Erg dorstig is het toestel niet, slechts na een tweetal uurtjes stomen en puffen, dien je het waterreservoir even bij te vullen. Wil je zelf echter even een koffietje gaan drinken, geen probleem. Plaat de PPC in de daarvoor voorziene houder en klik hem stevig vast. Je koffiepauze verliep nog nooit zo veilig en relaxed!
Al dat puffen en zweten heeft natuurlijk ook een klein nadeel… het water dringt door je strijkplank en de druppeltjes vallen op de grond. Mijn PPC krijgt voor zijn Kerstmis alvast een nieuwe strijkplank. Dat heeft hij wel verdiend! :)

Peanutje 12-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

Alvorens een deugdelijke review te schrijven, heb ik de vrijheid genomen om de Philips PerfectCare eerst meerdere malen zelf gebruikt te hebben. Eerste strijkervaringen: wat een gigantisch verschil met andere strijksystemen! De Philips PerfectCare stelt je in staat om vele malen sneller 'door het strijkgoed heen te strijken'. Daarnaast zorgt het voor een beduidend beter strijkresultaat; kreukels en vouwen - ongeacht de ernst - vormen absoluut geen obstakel voor de Philips PerfectCare en zijn in no-time verleden tijd. Een ander voordeel is het feit dat het waterreservoir tussentijds probleemloos bijgevuld kan worden (bij andere strijksystemen dient het apparaat eerst afgekoeld te zijn voordat het bijgevuld mag worden). Als ik dan toch een nadeel van de Philips PerfectCare moet noemen: het strijkijzer ligt tamelijk zwaar in de hand, waardoor het strijken wel wat vermoeiend is op den duur. Al met al een strijksysteem waarvan ik zeker onder de indruk ben.

letav 27-05-2012

Heb nu een Tefal stoomgenerator. Strijkt deze fijner? (deze is nl wel een stuk duurder).

Fruzy 10-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9230

Design: mooi en stijlvol, maar vooral handig in gebruik. De hoek waarin het ijzer staat zorgt voor ruim voldoende strijkgemak. Is ook licht waardoor gemakkelijk handelbaar. De mogelijkheid om het ijzer vast te zetten op de generator maakt het veiliger om het te verplaatsen/weg te bergen.

Duidelijkheid handleiding: wordt op de verpakking met pictogrammen duidelijk gemaakt. Ook de bijgevoegde handleiding en is goed bruikbaar.

Strijkresultaat: goed en vlug. Kan zich inderdaad aanpassen qua temperatuur aan de verschillende soorten kleding/stof. Een groot gemak voor de delicate stoffen of kledij zonder etiket.

Strijkgemak: gemakkelijk tot 2 uur strijken zonder bijvullen. Gladde strijkzool.
Vlug gebruiksklaar (2 minuten) en heel gemakkelijk om te ontkalken.

Dit alles samen zorgt ervoor dat het strijken op zich veel vlugger gaat, minder energie vraagt en heel goede resultaten oplevert.

Snoeren: moeilijk om weg te bergen (opbergvak net te klein) en lang genoeg (afhankelijk van waar je het ijzer plaatst).